آئودی A5 که والتر دسیلوا (Walter de Silva)، طراح ارشد گروه خودروسازی فولکس واگن، آن را زیباترین اثر خود میداند، پس از گذشت هفت سال دیگر پا به سن گذاشته است...
[1393/07/02 16:23]
امروزه سیستم انتقال قدرت محرک جلو بسیار متداول بوده و چیز خاصی به نظر نمیرسد زیرا برای سالها آن را دیدهایم اما چند دهه پیش دیفرانسیل جلو یک بدعت مهندسی عجیب محسوب میشد. این سیستم مزیتهایی مثل صرفهجویی در فضا به خاطر حذف میلگاردان و همینطور کاهش هزینهٔ ساخت را به همراه دارد ولی از چند مشکل مثل کمفرمانی، فرسودگی لاستیکهای جلو و افزایش دایرهٔ چرخش خودرو به دلیل شلوغی قسمت جلو هم رنج میبرد؛ اما با وجود همهٔ اینها، انتقال قدرت دیفرانسیل جلو در صنعت خودروسازی به یک استاندارد تبدیل شد. برای درک اینکه چگونه این نوع طراحی اینقدر محبوب شد باید به تأثیرگذارترین خودروهای دیفرانسیل جلوی تاریخ نگاه کنیم؛ بنابراین، طی دو قسمت به معرفی ۲۰ خودروی دیفرانسیل جلو خواهیم پرداخت که با تحت تأثیر قرار دادن خودروسازان سراسر جهان، صنعت خودروسازی را تغییر دادند.
[1402/02/14 11:00]
از همان زمان که کمپانی هوندا از مدل سیویک Type R در نمایشگاه خودرو ژنو (Geneva Motor Show) رونمایی کرد، میتوانستیم حدس بزنیم که با ماشینی فوقالعاده روبهرو هستیم. کمپانی هوندا قصد دارد آخر هفته...
[1394/04/14 17:30]